top of page

Workshop on measuring resources for mobile application installation

A practical workshop where I will show you how to set up analytical tools to achieve the best results from your campaigns.

Anchor 1
Anchor 2
Anchor 3
IMG_6621.JPG

01

Gain control over mobile app resource metering

Měření mobilních aplikací je náročná a komplexní disciplína, která vyžaduje hluboké porozumění a praktické zkušenosti. Na internetu je však k dispozici jen omezené množství kvalitních materiálů, což může být pro mnoho analytiků výzvou.


Proto jsem vytvořil tento workshop – abych vám předal své know-how a pomohl vám získat jistotu v této oblasti. Společně si osvojíme klíčové principy měření zdroje instalací mobilních aplikací, které vám umožní efektivně podporovat vaše klienty nebo firmy. Cílem je, abyste si vybudovali pevné základy, na kterých můžete dále rozvíjet svůj analytický stack pro mobilní aplikaci.

02

What will you learn at the workshop?

Na workshopu získáte ucelený přehled o tom, jak správně měřit zdroje instalací mobilních aplikací. Provedu vás různými přístupy, včetně těch slepých uliček, abyste přesně věděli, jaká řešení fungují a kde jsou limity.

Obsah:

📌 Jak doměřit zdroj instalace mobilních aplikací?

📌 Jak měřit zdroje instalací přes billboard, sociální sítě, reklamu nebo SMS?
📌 Jak přesměrovat uživatele z reklamy na App Store & Google Play a stále doměřit zdroj instalace?
📌 Jak doměřit zdroje instalace mobilní aplikace z webu?
📌 Jaký je rozdíl v měření zdrojů instalace na Android a na iOS?
📌 Co to je GAID, IDFA, ATT?
📌 Co to je SKAN? Jak se nastavuje SKAN?
📌 Jak s tím celým souvisí AppsFlyer, Adjust a Google Analytics 4?

📌 Jak komunikovat s klientem ohledně měření zdrojů instalace mobilní aplikace?

Po účasti na workshopu budete umět nastavit měření takovým způsobem, abyste mohli vyhodnocovat návratnost investic do kampaní. To znamená, že budete vědět, které kanály a kampaně jsou efektivní a které nikoliv.

IMG_6625.JPG
IMG_6629 2.JPG

03

Who is the workshop intended for?

💡 Web analysts who want to gain a deeper understanding of mobile app install source measurement, refine their data, and drive better campaign decisions.

🎯 Data specialists who work with mobile analytics and want to understand its limits and possibilities.

📊 Analysts in agencies who want to effectively help clients measure and evaluate the performance of mobile applications.

04

How will it all work out?

1. Individual customization:

Before the workshop, I will connect with each participant for a short call to discuss your challenges and experiences with measuring mobile app installs. Based on this, I will tailor the workshop content to be as relevant and tailored as possible.


2. Practical and concrete approach:

The workshop will be held in a small group of participants. We will get straight to the point - no unnecessary theories, but concrete solutions, diagrams and practical examples of settings in analytical tools.


3. Understandable explanation of complex concepts: I will explain complex topics using real-life examples and comparisons to our everyday (offline) life.

4. Interactive discussion:

The workshop will not be just about explanation, but about active discussion, where we will focus on how installation measurement actually works and how to apply it in practice. You will have the opportunity to ask questions and discuss specific issues.

IMG_6624.JPG

Money back guarantee

If you are not satisfied with the workshop, I offer you a money-back guarantee.

Who will guide you through the workshop?

Michal Novacek

I help companies understand and properly set up mobile app measurement to get clear and accurate data for better decision-making.

IMG_6624_edited.jpg

I am trusted by companies like

AB_Logo_200percent_PPF_RGB.png
logo-ppl.jpg
ODA2YWNkNmVkMjc4MzIxZGArXKM_IuJx7kwY8RwO8rYbCLK584nya4IcPZd8D0jd-2ZjSrLEzsvCbvSPb6sTPJ25Ws
activate-300x300.png
marketplaces_heureka-marketplace_1920x1080.jpg
bottom of page